dinsdag 14 januari 2014

Tijd

こにちわみんあさ、
Het is hoog tijd voor een nieuwe blogpost. Tijd om jullie eens te informeren naar mijn Maastrichtse leven. Eigenlijk heb ik die tijd helemaal niet. Tentamens komen eraan, en ik moet nog veel doen. Maar de tijd gaat niet weg, dus toch heb ik tijd. Het gaat erom waar je die tijd aan besteedt. En zojuist heb ik veel tijd aan school besteedt, dus nu mogen jullie wel even in de spotlight staan. Ik mis de mensen uit Enschede en Oldenzaal. Omdat ik hier nu een baantje heb (bioscoopzalen schoonmaken!), kan ik nog minder naar huis. Ergens in Februari kan ik weer naar huis. 

Mensen, waar halen we de tijd vandaan om dingen te doen die we graag willen doen? Vervangen door onze tijd de besteden aan dingen die we moeten doen. Vice versa.
Waar halen we in godsnaam de tijd vandaan?

Ik weet het niet. Ik kan niet met tijd omgaan. Tijd hebben we altijd. Als ik genoeg tijd heb doe ik niks. Als ik weinig tijd heb, doe ik het liefst ook niets. Totdat ik zin heb om leuke dingen te doen, die ik had moeten doen toen ik nog alle tijd van de wereld had. Schoolwerk wordt er dan maar ergens tussendoor ingepropt, wel tijd of geen tijd. Want verplichtingen moet je toch nakomen.

時間がありません。

Tijd is er altijd. Verleden tijd, tegenwoordige tijd, we komen er gewoon niet vanaf.
Maar tijd is iets moois, je kunt het besteden aan mooie dingen en mooie mensen. En jullie zijn van binnen allemaal mooie mensen <3



Geen opmerkingen:

Een reactie posten